Hogyan tervezzünk CSR büdzsét?

Posted by admin on August 28, 2015

A CSR mozgalom Magyarországon több mint 10 éve indult útjára, de a legtöbb vezető számára még mindig túl költségesnek, ugyanakkor túlságosan „soft” területnek tűnik a társadalmi felelősségvállalás. Néhány hasznos tippet adunk arra vonatkozóan, hogyan tervezzük meg jól a CSR költségvetést.

Ironikus, hogy a CSR kiadások kicsi tételek a nagyvállalatok költségvetésében, ezt a sort mégis szorosan ellenőrzik. A vezetők szeretik látni az üzleti kiadások megtérülését, amelyet a CSR esetében nem egyszerű kimutatni. Ha viszont ebbe a területbe nem fektetünk, az kockázattal (pl. bírság, bojkott) jár!

A CSR programok kiértékeléséhez gyakran hiányoznak a releváns mérőszámok, az eszközök vagy a kapacitás, ezért a CSR menedzserek pozíciója és a büdzséje különösen veszélyeztetett. Ha te is ebben a helyzetben találod magad, íme néhány praktikus tipp segítségül.

  1. Demonstráld, hogy a kezdeményezéseid összhangban vannak a felsővezető prioritásaival.
  2. Szerezd meg a pénzügyi osztály támogatását! Ez a legkeményebb belső érintetti csoport, az ő véleményük számít legjobban a büdzsé tervezésekor. Kérdezd meg őket, hogyan fogják értékelni a CSR programok üzleti és társadalmi hasznát.
  3. Jellemezd a programok hasznosságát minden szempontból számokkal kifejezve!
  4. Gondold át, milyen hatással lesznek a CSR programok azokra az érintettekre, amelyek a vállalatod növekedése szempontjából leginkább számítanak.
  5. Mutasd be, hogy a CSR kiadás sokszorosan megtérül például az érintettekkel (civilek, média, hatóság) kialakított jó kapcsolat miatt.
  6. Ne általánosíts, és ne használj az iparágadra nem jellemző érveket a megtérülésre, mert annak nem lesz elegendő súlya a vezetőd számára.
  7. Vond be az embereket! Nagyon sok támogatást adhat a CSR programoknak, ha a vezetők közvetlen tapasztalatot szereznek az érintettektől.
  8. Legyél innovatív! Emeld a programot egy következő szintre! Dolgozz együtt a termékfejlesztési csapattal, hogy kialakítsátok egy új, felelős termék prototípust. Kezdeményez kísérleti program elindítását egy számodra fontos civil szervezettel. Tölts több időt a vállalat értékesítési szakembereivel, hogy megértsd az igényeiket, és hogy hogyan tudod őket segíteni.

Az összeállítás Paul Klein The Guardianban megjelent cikke alapján készült.

http://www.theguardian.com/sustainable-business/2014/sep/03/top-10-tips-csr-managers-2015-budget-approved-business

Denkstatt Hungary Kft.