Csupán rossz hatékonyságú marketing eszköz a fenntarthatósági jelentés?

Posted by admin on November 11, 2014

Mi a legalacsonyabb hatékonyságú marketing eszköz? A fenntarthatósági jelentés! - indítja provokatív felütéssel az Advertising Adge honlapján megjelent cikkét Paul Klein. Valóban csak egy költséges, időigényes, a fenntarthatósági teljesítményt érdemben nem befolyásoló céges kiadvány lenne a fenntarthatósági jelentés? Természetesen NEM!

Három tipp Paul Kleintől, amelyet érdemes megfogadni, ha azt akarod, hogy valóban felfigyeljenek rád:

1. Az érintettjeid írják a jelentésed!

Kérdezd meg azt közösséget, ahol működsz!  Az érintettjeid értékeljék a céged társadalmi és környezeti teljesítményét. A közösség alapú jelentésírás hihetőbb és érdekesebb, de fel kell készülnöd arra, hogy meghallgasd ezeket az embereket és választ adj a problémáikra.

2. Add meg a lehetőséget a leghangosabb ellenfeleidnek is!

Ironikus módon kevesen olvasnak fenntarthatósági jelentést, de annál többen foglalkoznak lobbi tevékenységgel. Az ősellenségnek tartott érdekképviseleti csoportokkal is tartani kell a kapcsolatot. Jobb, ha veled osztják meg a kritikai észrevételeiket, mintha más érintetti csoportoknak mondanák el.

 3. Legyen a fenntarthatósági jelentés egy egész éven át nyitva tartó ablak!

Nem kell utánozni az éves beszámolót! Ehelyett hozz létre egy interaktív portált, ahol megoszthatod teljesítményed, beszámolóid, valós idejű mennyiségi adataid (például a levegő és a víz minősége). Teremts lehetőséget arra, hogy az érintettek megosszák véleményüket és ötleteiket. Ha valóban azt szeretnéd, hogy a fenntarthatósági jelentésed olvassák az érintettjeid, szervezz nyilvános fórumot, amelyre meghívhatod a bírálóidat is. 

A fenntarthatósággal kapcsolatos teljesítmény folyamatos mérése és értékelése nem csak a külső kapcsolatok javításának egy sikeres módja, de a belső folyamatokra is nagy hatást gyakorolhat.

Denkstatt Hungary Kft.